Liz Wahl, American Anchor Working for RT (Russia Today) Resigns On Air Over “Putinism”

CNN’s Anderson Cooper speaks with Former Russia Today America anchor Liz Wahl about resigning on live television.

Liz Wahl, an American, resigned from her news anchor position from Russia Today America after saying, “I cannot be part of a network funded by the Russian government that whitewashes the actions of Putin. I’m proud to be an American, and believe in disseminating the truth, and that is why I’m resigning.”

Wahl said the media outlet is exaggerating the Neo-Nazi involvement of the opposition in Ukraine. Wahl also said that it is clear to her that RT is not about the truth, but is about promoting the Putin agenda, and bashing America.

RT America’s video post of Liz Wahl’s resignation.

The video included a reaction commentary by RT America.

Ms. Wahl’s resignation comes on the heels of her colleague Abby Martin’s recent comments in which she voiced her disagreement with certain policies of the Russian government and asserted her editorial independence. The difference is, Ms. Martin spoke in the context of her own talk show, to the viewers who have been tuning in for years to hear her opinions on current events, the opinions that most media did not care about until two days ago. For years Ms. Martin has been speaking out against US military intervention only to be ignored by the mainstream news outlets — but with that one comment, branded as an act of defiance, she became an overnight sensation. It is a tempting example to follow.

When a journalist disagrees with the editorial position of his or her organization, the usual course of action is to address those grievances with the editor, and, if they cannot be resolved, to quit like a professional. But when someone makes a big public show of a personal decision, it is nothing more than a self-promotional stunt.

We wish Liz the best of luck on her chosen path.

— RT America

The RT network is very active on YouTube with at least three major channels that are suited for an American audience — RT America, RT Ruptly TV, and RT (Russia Today).

Many commenters reply under RT America, and RUPTLY videos on YouTube, and make claims that the network is Putin-controlled.

Ruptly is a video news agency belonging to the RT television network (formerly known as Russia Today) based in Berlin, Germany, that was launched April 4, 2013.

Ruptly provided heavy coverage in the streets of Ukraine during the protests at Maidan, but coverage also includes politics, finance, sports, science, technology, entertainment and light news — claiming to focus on under-reported issues that are not reported by traditional media outlets.

Get updates from The Cardinal ALL NEWS FEEDS on Facebook. Just ‘LIKE’ the ‘Arlington Cardinal Page (become a fan of our page). The updates cover all posts and sub-category posts from The Cardinal — Arlingtoncardinal.com. You can also limit feeds to specific categories. See all of The Cardinal Facebook fan pages at Arlingtoncardinal.com/about/facebook …